Livera service review
![]() |
De Livera in Doetinchem |
Dit keer niet een product review, maar een customer service review van lingerieketen Livera.
Livera
Livera is een lingerie winkel waar je terecht kunt voor bh’s, ondergoed, nacht- en badkleding. Ze hebben ketens in het hele land.
Goede bh kopen is lastig
Een goede bh kopen is nog niet altijd zo gemakkelijk. En dat zie je in de praktijk! Uit onderzoek blijkt namelijk dat maar liefst 70% van de vrouwen in de verkeerde bh-maat loopt. En het zou me niks verbazen als ik er één van ben!
Het belang van een goede bh
Als moeder vind ik het belangrijk dat mijn dochters goede bh’s dragen. In je borsten zitten immers geen spieren. Goede ondersteuning is dus belangrijk. Maar zelf ben ik er niet erg goed in om de juiste bh te vinden. Daarom vind ik een goede service erg belangrijk. Tegelijkertijd speelt ook de prijs een rol.
Tachtig euro voor een bh vind ik bijvoorbeeld te duur. Ik zoek dus een combinatie van goede service, voor een vriendelijke prijs. En warempel, die vond ik bij Livera!
Binnenkomst
Ik stapte de Livera binnen met één van mijn dochters. De verkoopster kwam vrij snel naar ons toe met de vraag of ze ons kon helpen.
‘We zoeken een bh in maat 80D, antwoordde ik. Want ik dacht dat dit de juiste maat was.
Ze knikte en zei: ‘Zal ik het anders ook nog even na meten?’
En toen bleken we maat 75E te moeten hebben!
Service Livera
Was ik even blij dat de verkoopster het controleerde! Vervolgens hielp ze de bh’s te vinden die voldeden aan onze critiera:
- Bandjes die je op meerdere manieren kunt dragen
- Maat 75D
- Niet meer dan 30,- per stuk, liever minder
Verpakking: speciaal tasje
Livera tasje! |
Bovenkant tasje |
Conclusie over klantenservice bij Livera
Zie ook mijn review van de klantenservice van de Hema getiteld Hema retourneren.
Ontdek meer van Review Eerst
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.
Hier ook een Livera fan. Zeker voor de jonge meiden. Vriendelijk, behulpzaam, bh-tjes in verschillende soorten. Helaas is de Livera bij ons in het dorp veranderd in een veel duurdere L incherie. Als we nu wat willen moeten we met de auto naar de stad. En toch blijf ik er komen!
Die winkel ken ik niet Anoniem L incherie. Is dat ook een keten? Maar een goed teken dat de service zo goed is dat je er ondanks de hogere prijzen toch naar toe blijft gaan!
Altijd fijn als iemand je goed helpt. Livera hebben we hier ook maar is niet zo een uitnodigende winkel. We hebben ook Hunkemöller, daar is de service ook goed.
Jah ik ben ook een fan van de Livera, veel keus, verschillende merken en modellen, etc etc en ook hier vallen ze op door hun vriendelijkeheid en behulpzaamheid en goede advies, zonder dat ze je ooit een vervelend gevoel geven. ( ik ging er recentelijk samen met een vriendin heen die een borstbesparende operatie had gehad en door die operatie nu wel een andersoortige bh verlangde (geen beugels meer), omdat de zaak gevoelig/pijnlijk was daar waar de wond/litteken zat en de bestraling dat ook niet beter maakte en ook toen zoooooo vriendelijk en ook een leuk/lief extraatje kreeg ze, een waszakje ) Het zijn echt toppertjes!
Goed om te weten dat de winkels vriendelijker personeel hebben dan de klantenservice van de webshop. Het is al wel weer even geleden (ergens vorig jaar) dat ik daar bestelde.
Ik bestelde en kreeg mijn pakketje redelijk laat (kan gebeuren) maar vervolgens bleek er ook nog eens niet in te zitten wat ik had besteld (en betaald met ideal). Ik heb de klantenservice gebeld en daar werd beweerd dat het mijn eigen schuld was dat ik niet de juiste producten had besteld want ik had geleverd gekregen wat ik had besteld (NOT!). Terug sturen was geen optie en dat was dat. Een dagje later heb ik nogmaals gebeld (want dit vond ik toch wel erg typisch) op deze dag had ik het niet goed begrepen, de foto's op de webshop konden afwijken van het werkelijke product dus de producten klopten wel (mijn argument dat de maat niet eens klopte ging de medewerker niet op in). Ook nu, geen oplossing. Driemaal scheepsrecht dus een dag later weer gebeld. Nu was de verklaring dat ik wel de juiste maat had maar dat door een verandering in het systeem het anders was gaan heten. Dus als ik een E nodig had dan had ik een G moeten bestellen, mijn schuld dus dat ik niet de juiste producten had besteld. Dat de kleur niet klopte lag aan het feit dat de door mij bestelde kleur niet meer op voorraad was daarom had ik een vergelijkbaar vervangend product ontvangen. Deze medewerker leek dit te vinden vallen in de categorie 'service', zelf had ik liever even een e-mailtje gehad in plaats van een 'verrassing'. Verder geen oplossing. De vierde dag (ja nu werd het persoonlijk) heb ik gemeld dat ik producten retour wilde doen (zonder de reden) na veel gesteggel kon dat maar ik kon wel zelf opdraaien voor de verzendkosten zowel van heen als terug bleven voor mijn rekening. De prijs van de producten had ik na 3 weken na retourzending weer op mijn rekening. Dus nee, voor mij geen webshop meer! Misschien moet ik de winkel nog eens een kans geven…
Groetjes Lily
Dat lijkt inderdaad helemaal nergens op Lily! Slechte service vind ik. En de klant de schuld geven, vind ik ook altijd weinig chique. Ik kan me voorstellen dat je daar niets meer koopt!
Leuk om te horen dat de goede service van Livera dus landelijk is. Misschien hebben ze een landelijke cursus klantvriendelijkheid die alle medewerkers moeten doen. In dat geval: het werkt!
Livera en Hunkemoller lijken erg op elkaar vind ik. Alleen Hunkemoller heeft die stomme reclame met Sylvie…
Beste Lily,
Wij hebben jouw reactie op dit forum gelezen en vinden het erg vervelend dat je een negatieve ervaring hebt gehad in onze webshop. Wij hechten veel waarde aan onze service en willen die graag verbeteren. Weet je nog hoe je contact met ons hebt opgenomen, zou je dit kunnen mailen naar klantenservice@livera.nl?
We hopen je dan te kunnen verrassen met een goede service en een leuk cadeautje vanwege je slechte ervaring!
E-mail verzonden.
Groetjes Lily
Hoi Lily, fijn dat je de reactie van Livera hebt gezien! Ik had al zitten kijken of ik je email adres kon vinden, om het aan je door te geven.
Laat je nog even weten hoe het is afgehandeld?
Dat zal ik laten weten, als het goed is krijg ik binnen 48 uur een reactie…
Groetjes Lily
Zojuist al een reactie ontvangen! Mijn bestelling was al iets langer geleden dan ik mij herinnerde, half maart 2012 (wat gaat de tijd snel soms!). De webshop en klantenservice zijn in maart 2012 van start gegaan (dat heb ik mij destijds niet gerealiseerd). Dat mijn ervaring met de opstart-problemen te maken kan hebben gehad zou daarom inderdaad heel goed kunnen, zoals ze nu aangeven. Ik heb een kortingscode gekregen die de destijds gemaakte verzendkosten zeker evenaart (ik denk ook nog wel iets meer dan dat). Daar ben ik heel blij mee en dat is reden genoeg om de webshop nog eens uit te proberen!
Groetjes Lily
Super Lily! Dat klinkt als een uitstekende klantenservice!
Helemaal mee eens!
Groetjes Lily