Reparatieservice van bol.com
In december 2018 kocht ik via bol.com een refurbished eReader van het merk Kobo. Helaas kreeg ik er vanaf half januari 2019 steeds meer problemen mee. De Kobo Aura Edition 2 bleef een keer ‘hangen,’ het scherm reageerde niet goed en het laatste, en grootste probleem, was dat hij vaak meerdere bladzijden tegelijk omsloeg. Heel irritant. Dus ging ik naar de site van bol.com om te zien wat mijn opties waren.
Bol.com klantenservice bij producten die stuk gaan
Via mijn account kon ik heel makkelijk doorklikken naar een overzicht van mijn bestellingen. Daar zag ik dat de periode dat ik mijn eReader simpelweg kon retourneren voorbij was. Maar er stond wel een optie om de eReader gratis te laten repareren. Dat kon heel simpel door op de knop te klikken met de tekst: ‘Reparatie aanmelden.’
Bol.com reparatie service
Van daaruit maakte bol.com het mij het heel makkelijk. Ik kreeg een link naar twee bonnen die ik kon uitprinten. Eentje om bij het product in de doos te doen, en eentje met het adres van bol.com. Ik kon het pakket gratis ter reparatie opsturen via de post of via Albert Heijn. Ik koos voor het laatste.
Ik gaf het pakket op een maandag af, en kreeg op woensdag bericht dat Bol.com mijn kapotte Kobo Aura Edition 2 had ontvangen. Bovendien stonden er twee foto’s bij hoe ze de eReader hadden ontvangen. Hieronder één van de foto’s:
Mijn conclusie over de reparatieservice van bol.com
Leestips
Ontdek meer van Review Eerst
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.
Met de reparatie service van Bol heb ik (gelukkig) geen ervaring.
Maar als jarenlange 2e hands verkoper wel.
Ik kan niet anders zeggen dan dat Bol.com altijd snel en correct service verleent.
Fijn Anita!
Ik heb eigenlijk ook geen slechte ervaringen met Bol.com. Ooit een keer een probleem gehad een product geleverd te krijgen en kreeg erg snel mijn geld terug.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ik ben benieuwd. Net vorige week de telefoon van dochter opgestuurd. Deze was gecrasht. Zoals ik nu kan zien in het reparatie overzicht, gaan ze hen proberen te fixen.
In heb overigens ook problemen met mijn aura H2O second edition. Precies wat jij beschrijft ook! Maar na opladen lijkt hij weer ok.
Dat klinkt goed Marloes. Als ze hem kunnen repareren zou dat mooi zijn natuurlijk. Fijn dat opladen het probleem met je eReader oplost!
O, wat goed om te lezen. Bestel regelmatig bij bol en heb me wel eens afgevraagd hoe dat zou gaan …….. maar mocht er nu wat zijn, ga ik het gewoon ter reperatie aanbieden, in de hoop dezelfde positieve ervaringen op te doen.
iemand tips.. ik Samsung A40 kado gekregen via bol.com maar plots na 2wkn werkt hij niet meer.. wat doe ik nu aub?
Ik zou meteen contact opnemen met de gever, en vragen of die een retour wil aanvragen. Het lijkt me geen enkel probleem dat je Samsung wordt geretourneerd naar bol.com.
KOOP NOOIT EEN TELEFOON BIJ BOL!!
Telefoon gekocht. Binnen een jaar 3x kapot. Nu zegt bol dat ze tot het oneindige blijven repareren binnen de garantie. Dat betekend dat ik een groot gedeelte van de tijd mijn telefoon kwijt ben. Geen leen toestel krijg. Een oplossing anders dan het toestel te blijven repareren tot de garantie afloopt is er niet…. Dus al ben je 50x in een jaar je toestel kwijt voor reparatie doen ze niets voor je….
Bij mij konden ze het niet repareren, dus zou ik graag mijn geld terug willen. Echter hebben ze €225 aan cadeaubonnen in mijn account gezet. De situatie hierboven "Zelfs geen gedoe met een tegoed bon. Nee, je krijgt echt je geld terug." geldt in dit geval dus niet. Wat nu?
Wat jammer dat je je geld niet terugkreeg beheerder. Dat is nieuw voor mij. Mijn ervaring was dat ik mijn geld terugkreeg. Het voordeel van bol.com vind ik wel dat ze zo'n beetje alles verkopen. Dus hopelijk kun je de tegoedbonnen goed gebruiken.