Schuurman Schoenen klachtenprocedure: mijn ervaringen
Dr Marten schoenen hebben de naam onverwoestbaar te zijn.
Dat dacht ik tenminste toen ik vorig jaar een paar Dr. Martens Pascal kocht bij Schuurman Schoenen voor 149,-
Dr. Marten schoenen minder sterk dan verwacht
Dankzij een kortingsbon van Schuurman Schoenen kostten ze 149,- anders hadden ze maar liefst 169,- gekost.
In de praktijk blijken de Dr Marten schoenen echter een stuk minder sterk dan verwacht. Zo presteerde mijn middelste zoon het tot twee keer toe om aan de bóvenkant van de schoen een gat te krijgen...
En afgelopen week was het mijn jongste zoon die mij treurig liet zien hoe de zool had losgelaten van zijn Dr. Martens die ik in mei 2017 kocht.
In totaal heb ik nu 3 keer meegemaakt dat een paar Dr. Martens stuk ging binnen 1 jaar.
En dan heb ik het over de klassieke veterboot. Dat is niet wat ik er van verwachtte!
Dr. Marten schoenen kapot: terug naar de winkel
Omdat ik ze zo enorm duur vind, besloot ik dit keer toch eerst eens te kijken wat de winkel ervan zou zeggen. Dat was dus Schuurman Schoenen.
Het fijne aan Schuurman Schoenen is dat je daar een persoonlijk account kunt aanmaken. Meestal doe ik dat niet omdat ik het teveel werk vind, maar ooit heb ik het bij Schuurman Schoenen gelukkig wel gedaan. En dat kwam nu goed van pas, want daardoor kon ik de informatie over de gekochte Dr. Martens makkelijk terugvinden!
Schuurman Schoenen klachtenprocedure
Op de website van Schuurman Schoenen vond ik informatie over hun klachtenprocedure. De belangrijkste aanwijzing vond ik dat je een foto moest meesturen van het probleem. Daarnaast gaven ik een emailadres. Daar heb ik in het kort het probleem omschreven en de foto meegestuurd. (Er is dus geen klachtenformulier).
Schuurman Schoenen klachtenprocedure: Binnen paar uur reactie
Een paar uur later kreeg ik al antwoord:
'Beste Nicole,
Bedankt voor je mail.
Onze excuses voor het ongemak dat je hebt ondervonden!
Graag ontvangen wij van jou je aankoopgegevens zodat wij kunnen kijken naar een passende oplossing.'
Dankzij het persoonlijke account bij Schuurman Schoenen kon ik hier aan voldoen. Dat is echt wel een gelukje, want normaliter heb ik echt geen bonnetjes meer van schoenen die ik een jaar geleden kocht!
Ik bedankte ze voor de snelle reactie, en mailde dit keer een foto van de aankoopbon mee.
Schuurman Schoenen: 2e reactie de dag er na
De volgende dag kreeg ik opnieuw bericht van Schuurman Schoenen:
'Bedankt voor je reactie.
Wij hebben de foto’s bekeken en verwachten dat een schoenmaker bij jou in de buurt deze klacht kan repareren.
Uiteraard vergoeden wij deze kosten tot €17,50 Is je klacht eenmaal verholpen? Dan mag je ons de bon met de gemaakte kosten samen met je IBAN-nummer mailen. Het bedrag wordt dan zo snel mogelijk teruggestort op je rekening. '
Mijn conclusie over de Schuurman Schoenen klachtenprocedure
Tip!
Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!
Enter your email address:
Delivered by FeedBurner
Ontdek meer van Review Eerst
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.
Netjes opgelost