|

Ikea klantenservice review

ikea klantenservice
Soms word je heel aangenaam verrast door goede klantenservice.

Dat had ik met de klantenservice van Ikea!

Ektorp bank besteld bij Ikea

Ik bestelde bij Ikea een Ektorp bank met een mooie gele hoes. Ik plaatste mijn bestelling op dinsdag, en hij zou twee dagen later op donderdag bezorgd worden.

Maar vervolgens kreeg ik later op de dag ineens een bericht van Ikea:

'Je bestelling is vertraagd

Je bestelling met bestelnummer 991941572 is vertraagd omdat de artikelen niet op voorraad zijn.

Je bestelling zal op 7 september 2018 tussen 08 - 20 uur worden geleverd. Heb je vragen? Neem contact met ons op via 0900 - 235 45 32 (gebruikelijke belkosten). Dan helpen we je graag verder!

We hopen je snel weer te mogen begroeten bij IKEA.'

Bericht van Ikea: vervelend

Geen enkel woord van sorry, of medeleven. Gewoon het probleem over de schutting gooien, in de tuin van de klant.

Ik baalde als een stekker en wel om 2 redenen:

  1. Ik had me verheugd op de komst van het bankje. Ineens moest ik anderhalve week wachten in plaats van twee dagen.
  2. Ik miste een soort van spijt en/of excuus in het bericht van Ikea.

Want natuurlijk kan het gebeuren dat een product ineens niet meer op voorraad is. Maar stuur dan niet zo'n kil mailtje.

Contact zoeken met Ikea

Omdat ik zo baalde besloot ik contact op te nemen met Ikea. Dat wilde ik per mail doen, maar die optie kon ik niet vinden op hun website.

Een andere optie was hun klantenservice bellen. Maar daar ben ik nooit zo goed in. Gelukkig kon ik via hun Facebookpagina ook een berichtje sturen.

  • Ik stuurde mijn bericht aan Ikea op dinsdag.
  • De eerste reactie was een standaardbericht dat het erg druk was, en dat het 'enkele dagen' kon duren voordat ik antwoord zou krijgen.
  • Op zaterdag kreeg ik een prettig antwoord. Ze leefden met me mee dat het vervelend was, en boden me twee waardebonnen voor een maaltijd bij Ikea aan. Ik vond het een goede reactie. Maar ik kom nooit bij Ikea, dus aan die waardebonnen had ik niets.
  • Op zondag heb ik gereageerd dat ik in plaats van die waardebonnen dan liever korting zou krijgen op de bezorgkosten.
  • Een paar uur later kreeg ik al antwoord en het verzoek om mijn bankrekeningnummer! Wauw! Mijn vervelende gevoel over Ikea is helemaal weg.

En inmiddels heb ik het geld van de bezorgkosten inderdaad teruggekregen op mijn rekening.

Mijn conclusie over de Ikea klantenservice

Ik ben heel prettig verrast door de Ikea klantenservice. Weliswaar moest ik even wachten op een antwoorden, maar toen dat kwam was het een prettige reactie en ze zijn ook niet te beroerd om actie te ondernemen. Het blijft niet alleen bij mooie woorden.

Dankjewel Ikea.

Mijn vertrouwen in jullie is helemaal hersteld.

En mocht je dus zelf een vraag hebben aan de Ikea klantenservice, dan is het dus heel goed mogelijk om dit via hun Facebookpagina te doen.

Zie ook mijn review van de klantenservice van de Hema getiteld Hema retourneren.

Lees ook mijn ervaringen met Shein retour sturen.

Hoe zijn jouw ervaringen met de Ikea klantenservice?


Ontdek meer van Review Eerst

Abonneer je om de nieuwste berichten in je inbox te ontvangen.

Vergelijkbare berichten

2 reacties

  1. Ik ben ook een super tevreden Ikea klantenservice gebruiker. Missende onderdelen of extra onderdelen kun je zo bestellen en worden dan thuis bezorgd. Zelfs na de garantie periode denken ze met je mee. Bij de vorige versie van de Ektorp liet het veren deel los van het schuimrubber, inmiddels is het ontwerp aangepast (zo'n jaar of 17 geleden) en kan dat niet meer. Bij mij werden zonder probleem alle kussens omgeruild.

    Mijn keuken werd naar mijn idee juist iets te snel bezorgd, dat kon al na 3! dagen. Eh, toen moest de oude keuken er nog uit. En alle onderdelen die je daar dan niet van gebruikt kunnen ook gewoon weer terug.

    Ook zonder bon dingen terug brengen nooit problemen mee gehad, krijg je wel een tegoedbon, maar dat vind ik ook wel terecht.

    Ik ben ook dik tevreden over de service, ach en zo'n mail, die komt gewoon uit het systeem rollen. Beter een belabberd bericht dan geen bericht is het idee waarschijnlijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *