Timberland schoenen + klantenservice review

Timberland schoenen review

Voor mijn jongste zoon (17) kocht ik een paar stevige stappers: Timberland schoenen met aan de binnenkant wol. Ze waren in de aanbieding en ik betaalde 129,98.

Hieronder onze ervaringen met zowel deze schoenen als de klantenservice van Timberland.
Het feit dat we met de klantenservice te maken kregen, vertelt overigens al iets over de schoenen ; )

Timberland schoenen met wol van binnen

De Timberland schoenen werden bezorgd in een originele Timberland doos en zagen er goed uit. Mijn zoon deed ze onmiddellijk aan om ze te passen, en ze zaten prima.
Opvallend was wel dat ze vrij zwaar wogen. Als ik er eentje optilde dan was dat meteen een heel gewicht. Om die reden leken ze mij helemaal niet fijn. Het lijkt me niet prettig om zulke zware schoenen aan te hebben, en dan te moeten lopen. Maar mijn zoon vond ze prima, dus helemaal goed!
Ik gooide zelfs de doos waarin ze zaten bij het oud papier in de veronderstelling dat alles in orde was.

Timberland schoenen: de tong zit scheef

Maar na een paar weken kwam mijn zoon bij me, en meldde dat de tong van de linkerschoen steeds scheef ging zitten. Dat had als gevolg dat de schoen op die plek vervelend over zijn bovenvoet schuurde en blaren veroorzaakte. In eerste instantie adviseerde ik hem om de tong dan gewoon beter in het midden te leggen voordat hij zijn schoenen dichtknoopte. Maar dat hielp niet.
Bij nadere beschouwing bleek de tong van de schoen er inderdaad simpelweg niet recht in te zitten. Zie ook de foto bovenaan deze post.
Voor dergelijke dure schoenen vond ik dit niet kunnen, dus ik nam contact op met de klantenservice van Timberland om hen om advies te vragen.

Klantenservice Timberland

Via het formulier op de website beschreef ik het probleem met de schoen. Dat was op 28 augustus. Als reactie kreeg ik een automatisch  bericht:

'We bedanken u voor het contacteren van onze Afdeling Klantenservice.

We hebben uw bericht ontvangen en zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Op het moment ontvangen we een onverwachte hoeveelheid e-mails, waardoor het ietsje langer duurt dan normaal - desalniettemin zullen we proberen om binnenkort contact op te nemen om je verder te helpen.

Voor meer informatie verwijzen we u naar de FAQ sectie op onze website.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantenservice

Gelieve niet direct antwoorden op deze e-mail.'

Op 4 september kreeg ik opnieuw een bericht van de Timberland Klantenservice:

 

'Ik ben ervan op de hoogte dat u ons heeft gecontacteerd en nog geen antwoord van ons heeft ontvangen. - Mijn welgemeende excuses voor de vertraging in mijn reactie. Zoals u wellicht weet, als gevolg van de ongewone situatie met betrekking tot Covid-19 en in combinatie met een toename in contact met betrekking tot online verkoop, hebben wij uw e-mail of web aanvraag niet zo snel kunnen beantwoorden als we hadden gewild.

Ik realiseer me dat het een tijdje geleden is dat u contact met ons heeft opgenomen en dat uw vraag nu mogelijk is opgelost. Als u nog steeds onze hulp nodig heeft, kunt u antwoorden op deze e-mail en wij helpen u direct verder!

Dank u voor uw geduld en accepteer alstublieft mijn oprechte excuses.

MICHELLE WALKER
eCommerce Customer Service Director, EMEA'

Ik heb toen geantwoord op deze mail, en dat had als voordeel dat ik nu ook meteen een foto kon meesturen ter illustratie van het probleem. Dat kon met het online contactformulier helaas niet.
Vervolgens kreeg ik weer een automatisch bericht, met de waarschuwing dat wel eventjes kon duren voordat ik antwoord kreeg.
Op 9 september kreeg ik opnieuw bericht van de Timberland Klantenservice:

 

'Dank u voor het contacteren van Timberland Online Customer Care.

Wij vinden het heel vervelend voor u dat de schoenen problemen veroorzaken - dat zou niet mogen gebeuren.

Omdat de schoenen zich pas net buiten de dertig dagen vergeven, zou ik u adviseren om de schoenen terug te sturen en als reden 'item is defect op te geven'. we zullen uw terugbetaling verwerken kort nadat we uw retour hebben ontvangen. Binnen 10 werkdagen na die datum zal het geld weer beschikbaar zijn op uw rekening.

Het viel nog niet mee om het formulier correct in te vullen maar het lukte om de schoenen terug te sturen.

Mijn conclusie over de Timberland schoenen en de Timberland Klantenservice

De Timberland schoenen voldeden aan de beschrijving, maar bleken helaas een defect te hebben: de tong zat er niet goed in. Hadden we dit probleem niet gehad als we niet online hadden gekocht? Ik weet het niet. In eerste instantie was het probleem namelijk niet merkbaar.
Niettemin raad ik mensen die Timberland schoenen kopen nu aan: controleer even goed of de tong er recht in zit, en of hij niet opzij schuift.

Wat betreft de klantenservice van Timberland

De klantenservice van Timberland is op zich goed, maar vereist wel doorzettingsvermogen en geduld. Vooral het bericht of ik hun hulp nog steeds nodig had, vond ik een beetje irritant. Maar goed, uiteindelijk kwamen ze we wel netjes over de brug.
Het geld kreeg ik terug op 23 september.

Mijn tips n.a.v. mijn ervaringen met Timberland schoenen

  • Bewaar de doos van de schoenen minimaal 2 maanden. Zelfs als ze eerst goed zitten, kunnen er toch nog problemen komen. Ik kon de Timberland schoenen niet meer in originele verpakking terugsturen.
  • Maak een account aan bij Timberland als er schoenen koopt. Dat maakt het makkelijker om alle informatie die je nodig hebt om problemen te melden of schoenen te retourneren.
  • Laat je niet ontmoedigen, bijt je vast in de klantenservice. Ze zijn vrij traag van reageren, en niet zo bemoedigend. Maar als je doorzet helpen ze je wel.
Lees ook mijn ervaringen met Shein retour sturen en mijn Pavement vachtschoenen review.

 


Ontdek meer van Review Eerst

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Vergelijkbare berichten

Eén reactie

  1. Ik had laatst prima ervaring met klantenservice van Gabor nav een kapot getrokken vetergaatje, ik kreeg complete aankoopbedrag vergoed. En ik ga nu mijn gekochte Timberland schoenen aan inspectie onderwerpen ....... ik kocht ze in de Outlet voor maar € 50,00

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *