Bij Kruidvat kocht ik Kruidvat conditioner van hun lijn Natures. Het was een fles Kruidvat Natures Repair Conditioner om precies te zijn.
Hoewel ik als shampoo alleen maar de dure Olaplex kappers shampoo gebruik, zegt mijn jongste dochter dat voor conditioner en crèmespoeling goedkopere merken ook wel kunnen.
Dus toen ik de aantrekkelijk vormgegeven Kruidvat conditioner zag, en ook nog eens twee voor de prijs van één, kocht ik twee flessen.
Want Kruidvat Natures Repair Conditioner doet grote beloftes!
Lees nu of ze die ook waar maken.
Kruidvat Natures Repair Conditioner
Ik heb volgens de kapper vochtarm haar. Dat betekent dat het droog oogt, en snel pluizig wordt. Op deze Kruidvat conditioner staat dat het geschikt is voor ‘droog en beschadigd’ haar. Dus dat leek mij uitstekend.
Er zitten ingrediënten in als biologische avocado en biologische amandelolie. De tekst op het fles belooft betere doorkambaarheid en meer van dat soort fijne zaken.
Kruidvat Natures Repair Conditioner: duurzaam
Daar komt bij dat deze Kruidvat conditioner nog een duurzame keuze is ook. Op de verpakking staat dat er 95% ingrediënten van natuurlijke oorsprong inclusief water in zitten. De verpakking is bovendien gemaakt van 98% gerecycled plastic en is volledig recyclebaar.
Deze Kruidvat conditioner in de praktijk
Toen ik deze Kruidvat conditioner voor het eerst gebruikte had ik hoge verwachtingen en veel vertrouwen in het product. Maar het viel eigenlijk meteen al tegen… Vaak is het bij conditioner zo dat, op het moment dat je het in je haar doet, de klitten er al uitgaan.
Maar dat is bij deze Kruidvat conditioner beslist niet het geval. Dat was niet alleen vervelend, het maakte het ook erg lastig om de conditioner goed in mijn haren te verdelen. Van narigheid gebruikte ik nog maar wat extra conditioner, omdat ik dacht dat het daar misschien aan lag.
Maar ook na langdurig inwerken, zaten er nog veel klitten in mijn haren.
Gedurende de week was mijn haar ook beslist niet in betere conditie dan met andere conditioners. Sterker nog, volgens mij was het droger dan normaal.
Mijn conclusie over de Kruidvat Natures Repair Conditioner
Ik raad de Kruidvat Natures Repair Conditioner niet aan. Tenminste niet als je een conditioner wilt waar je haar van uit de knoop gaat. Dan heb je aan deze echt niets. Duur is hij niet, maar voor mijn gevoel moet je er zoveel van gebruiken om het gevoel te hebben dat je voldoende in je haar hebt gedaan, dat de fles binnen no time leeg is.
Ik geef deze Kruidvat conditioner een 2.
Praktische informatie over Kruidvat Natures Repair conditioner
Nicole Orriëns studeerde psychologie aan de Universiteit Utrecht. In 2001 begon ze haar eerste blog, en sindsdien werkt ze als fulltime blogger en heeft haar eigen bedrijf: Professional Blogging Services.
Haar academische achtergrond gebruikt ze om antwoorden en informatie te vinden over zaken waarmee iedereen in het dagelijks leven te maken krijgt.
Ze is getrouwd en heeft samen met haar man vijf kinderen. Ze woont op het Achterhoekse platteland.
Ik kocht een Betty’s brush bij de Action. Ik had eigenlijk al zo’n type borstel, maar die heeft mijn jongste zoon een paar keer gebruikt. Mijn zoon heeft best vet haar, en ik vond dit niet ideaal. Dus toen ik bij de Action een Betty’s brush zag nam ik hem mee. Hij kostte maar 2,95….
Amla haarolie: de oplossing voor pluizig haar? Na jaren van sparen, heb ik dan eindelijk toch lange haren. Maar helaas zijn ze ook zo droog als stro. En dus ben ik altijd op zoek naar dat ene, ultieme middeltje, dat mijn droge lokken zal veranderen in weelderige tressen. Frizz-Ease van John Frieda, HennaPlus Hairwonder, Olaplex,…
Is Zenova suncare geschikt voor mensen met een erg gevoelige huid?Mijn jongste dochter heeft een erg gevoelige huid.Ze kan niet zomaar elk zonnebrandmiddel gebruiken, want dan krijgt ze uitslag op haar armen.Maar ik dacht dat ze de Zenova zonnebrand van de Action best kon gebruiken. Het is immers als één van de beste producten getest…
Is de Olaplex dupe van de Action een goed alternatief voor het officiële merk? Voor wie nu denkt: ‘Wat is een dupe’? Dupe betekent in dit geval een kopie, en namaak versie van een officieel merk. Ik probeerde de Olaplex dupe van de Action uit. Lees hieronder mijn ervaringen. Olaplex shampoo en conditioner Het merk…
Ik heb twee douchemutsen. Een dure van bol.com en een gewone douchemuts waarvan ik niet meer weet hoe ik eraan kom. Het stomme is dat die douchemutsen mijn haren niet goed droog houden. Zeker in het geval van de dure muts vind ik dat erg teleurstellend. Dus toen ik bij de Action een douchemuts tegenkwam…
Mijn haarzeep van Botman en Bennekom was op. Ik besloot dan maar Marcel’s Green Soap 2 in 1 shampoo eens te proberen.Die shampoo van Marcels Green Soap had ik in een onbewaakt moment gekocht. Verleid door de leuke fles, en de belofte dat ik maar 1 keer mijn haar hoefde in te zepen en uit…
Koop überhaupt niet bij Kruidvat. Is bovendien in Chinese handen en zolang zij o.a. nog zo ongelooflijk afschuwelijk met de Oeigoeren omgaan steun ik ze niet.
Mijn haar is ook erg droog en kluizig en ik was het dan ook zelden, slechts 1x per 2 maanden met shampoo vd kappper op haar aanraden zo weinig ook.
Andere keren doe ik er allen conditioner of masker in en laat dat 5 minuten zitten dan is het ook uitstekend schoon en kamt het prima en is heerlijk zacht en glad.
Erna pas ik de methode LOC tot dat is een leave-in conditioner, dan een beetje haarolie in de punten en tot slot een cremige stylingmousse.
Bijna elke dat wat haarolie, kammen doe ik ook zelden, met vingers erdoor is voldoende en zo kam/borstel ik de krullen er ook niet uit.
Het " wassen" doe ik oom maar 1x in de 10-14 dagen
Koop überhaupt niet bij Kruidvat.
Is bovendien in Chinese handen en zolang zij o.a. nog zo ongelooflijk afschuwelijk met de Oeigoeren omgaan steun ik ze niet.
Mijn haar is ook erg droog en kluizig en ik was het dan ook zelden, slechts 1x per 2 maanden met shampoo vd kappper op haar aanraden zo weinig ook.
Andere keren doe ik er allen conditioner of masker in en laat dat 5 minuten zitten dan is het ook uitstekend schoon en kamt het prima en is heerlijk zacht en glad.
Erna pas ik de methode LOC tot dat is een leave-in conditioner, dan een beetje haarolie in de punten en tot slot een cremige stylingmousse.
Bijna elke dat wat haarolie, kammen doe ik ook zelden, met vingers erdoor is voldoende en zo kam/borstel ik de krullen er ook niet uit.
Het " wassen" doe ik oom maar 1x in de 10-14 dagen